نيكانيكا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 20 روز سن داره
كيانكيان، تا این لحظه: 10 سال و 3 روز سن داره

زندگي مامان و بابا

یارب نظر تو برنگردد ...

خاک سرد

1391/4/20 15:36
نویسنده : مامان
532 بازدید
اشتراک گذاری

متاسفانه داداش زن دایی سودابه روز یازدهم تیرماه که مصادف با روز جوان بود ناکام از دنیا رفت
دیدن گریه زن دایی و من که برای تسلی رفته بودیم ناراحتت کرده بود و وقتی از خونه مادر زن دایی اومدیم خونه همش میگفتی " زن دایی چرا گریه کرد؟" موقع نماز مغرب چادر نماز خودت رو سرت انداختی و با دستات گوشه ای از چادر رو روی صورت و چشمات کشیدی و گفتی " دارم مثل زن دایی گریه می کنم "
ازم سوال کردی و علت گریه رو پرسیدی که من گفتم داداش زن دایی فوت کرده و حالام خودت به همه همینو میگی، نمیدونم درکت از مرگ چیه و نمیدونم به این سوال چه جور بهتری میشد جواب داد اما یه بار دو سه ماه پیش دیدم عمو برات قاصدک آورد که توی دستت لهش کردی و گفتی "آصقک مرد"

فردای همون روز که خبر فوت داداش زن دایی رو شنیدیم مادر یکی از همکارام هم در اثر تصادف با ماشین فوت کرد که واقعاً نوع مرگش دردناک و ناراحت کننده بود.
یادآوری مرگ و رفتن به سر مزار مرده ها همیشه حالم رو دگرگون میکنه، دیدن ناراحتی بازمانده ها دردناکه، اما اینکه زندگی همین لحظه ست و دنیا ارزش ناراحت کردن و رنجوندن دیگری رو نداره باعث میشه آدم توی کاراش بیشتر حواسش جمع باشه و بدونه که جای پاش همچین سفت نیست که هرجور دلش خواست به زمین بکوبدش ...

خدا کنه تا زنده ایم قدر هم رو بدونیم و به هم بدی نکنیم که روز مرگ حسرتش رو با اشک نثار خاک سرد کنیم ...

خدا همه رفتگان خاک رو ببخشه و بیامرزه ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان سورنا
20 تیر 91 15:54
ایشالله غم اخرت باشه و دیگه از این به بعد با نیکا فقط تو جشن عروسی و شادی شرکت کنی و نه عزا.اما یه جمله ات خیلی قشنگ بود و تاثیر گذار خیلی ....
خدا کنه تا زنده ایم قدر هم رو بدونیم و به هم بدی نکنیم که روز مرگ حسرتش رو با اشک نثار خاک سرد کنیم ...
ممنون که نوشتیش.امیدوارم بتونیم اجراش کنیم.


ممنونم سميه جون، خدا به مادرش صبر بده
خدا کنه همه ی بچه ها فقط توی جشن و شادی شرکت کنن
بابت اون جمله هم خواهش می کنم، اینم مثل خیلی از حرفای قشنگ که راحت میشه زد عمل کردنش کمی سخته اما قطعاً شدنیه
ممنونم که همیشه دقیقی
بوس
مریم مامان باران
22 تیر 91 16:08
تسلیت میگم و منم برات ارزوی روزهای شاد با نیکا رو دارم.

درکشون از مرگ رو من دوست ندارم خیلی بسط بدم میترسم روحیشون اسیب ببینه.

منم موافق قدر دونستن هستم ولی فک میکنی چند درصدمون بهش عمل میکنیم و قدر اطرافیانمون رو میدونیم؟؟


ممنونم مریم جون
هر چیزی باید به موقعش عنوان بشه هنوز برای این بچه ها این موضوع زوده.
فکر میکنم؟ یقین دارم که درصد بسیار کمی از ماها قدر اطرافیانمون رو میدونیم مریم جون.

ممنونم نظر دادی
مامی انیتا
26 تیر 91 0:20
خدا رحمتشون کنه و انشالله که غم اخرتون باشه


ممنونم مامی آنیتای عزیزم
پکیج کامل ترانه های شاد بچه گانه
28 تیر 91 12:49
پکیج کامل ترانه های شاد بچه گانه http://ninishop.blogveb.com/