نيكانيكا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره
كيانكيان، تا این لحظه: 10 سال و 4 روز سن داره

زندگي مامان و بابا

یارب نظر تو برنگردد ...

زنگ نقاشی

1391/4/6 9:25
نویسنده : مامان
471 بازدید
اشتراک گذاری

این پاراگراف رو دو روز بعد از ورود به سه سالگی برات نوشته بودم که فرصت نشده بود پستش کنم:

*بعضي وقتا ميگي مامان دارم توز ميتشم که تازگي فهميدم منظورت حوضه، انگار گاهي کلمه ش رو يادت ميره و مي گي توز چون خيلي وقتا هم ميگی حوض ...
نمي دونم چي توي نقاشي هاي بابا هست که اينهمه ذهنت رو مشغول ميکنه و اينهمه بهشون تعلق خاطر داري، هر شب که بابا برات نقاشي کشيده باشه فرداش تا چشمات رو باز مي کني ميگي مثلاً "اون دله که بابا تشيده بود تجاست؟"
جالبه ک رو فقط توي اسم خودت ميگي اما دقت کردم توي کلمات ديگه ک رو ت مي گي ...
مدتيه که سعي مي کني چيزايي که من يا بابايي مي کشيم رو رنگ کني و بابا بهت ياد داده که از خط بيرون نزني، تو هم ميري اون وسط هر شکلي که باشه رنگ مي کني و به همه هم هشدار ميدي که "از خط بيرون نياد" ...
البته گاهي انگار عصباني باشي يا اون نقاشي رو دوست نداشته باشي رنگ کردنت تبديل به خط خطي ميشه و ميگي "پاتش کردم" آهان ... کاف کردم رو هم قشنگ ميگي ...، يادم افتاد مبارک رو هم با ک ميگي ها، شيطون اين چه سريه؟ ...

چون ديدم خيلي به رنگ کردن علاقه پيدا کردي کتاب رنگ آميزي برات گرفتم که خيلي دوست داري ...*

الان که یک ماه و شش روز از ورودت به سه سالگیت میگذره هم "دل" تبدیل به "گل" شده و هم ک ها رو قشنگ میگی و هم خیلی خیلی بهتر از روزی که مطلب بالا رو نوشتم نقاشی و رنگ آمیزی می کنی، اینم چند تا از نقاشیهات که شاید به نظر خنده دار بیاد اما برای من نه تنها خیلی ارزش داره بلکه ریز ریز خطوطش برام معنا داره نازنینم ...

اینها مگس هستند ....
بیست و دوم خردادماه سال نود و یک

بازم مگسا حمله کردن ...
بیست و دوم خردادماه سال نود و یک

من عاشق این دایره های پیچ در پیچم که اغلب ازت میپرسم میگی شمعه ...
بیست و دوم خردادماه سال نود و یک

بیست و دوم خردادماه سال نود و یک

فکر کنم داری حساب میکنی برای تولد مامان و بابا چند تا شمع لازمه گلم!
بیست و دوم خردادماه سال نود و یک

شمعها که سرجاشونن ولی اون خط های سیاه که خیلی هم با ناز میکشیدی و فکر میکنم نازت هم از رها شدن خط ها مشخصه نوشته هایی مثل مامان، بابا، نی نی، باران، خاله، پیشی و کلاً نوشته ست نه نقاشی! ....
بیست و چهارم خرداد ماه سال نود و یک

بیست و پنجم خرداد ماه سال نود و یک

این کار هم با پاستل هست که آمیختن رنگ هاتو رو خیلی دوست دارم ...
بیست و هفتم خردادماه سال نود و یک

بیست و نهم خردادماه سال نود و یک

بیست و نهم خرداد ماه سال نود و یک

شمع ها امروز دوقلو شدن ...
یکم تیرماه سال نود و یک

یکم تیرماه سال نود و یک

از آشپزخونه اومدم دیدم اینها رو کشیدی و کلی ذوق کردم به خصوص به خاطر ترکیب رنگات ...
سوم تیرماه سال نود و یک

خیلی قشنگ کشیدی دلبندم ...
سوم تیرماه سال نود و یک

اینم بی نظیرترین نقاشی این روزهاته که من برای اولین بار روز یکشنبه دیدم و عاشقشم ...
نفهمیدم چی کشیدی چون مشغول کار بودم اما اون خط ها رو که میکشیدی داشتی می گفتی پا پا پا ...
چهارم تیرماه سال نود و یک

الهی فدات بشم دختر آسمونی مامان ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

سحر مامان سودا
6 تیر 91 15:27
عزیزم. معلومه علاقه داره تشویقش کن.


ممنونم سحر جون، آره خیلی دوست داره نقاشی رو
ممنون که نظر دادی
هدیه جووووووووووووووون
6 تیر 91 23:40
سلام
ماشالااااااااااااا به این خانوم هنرمند
دست لئوناردو داوینچی و پیکاسو و ... از پشت بستی


سلام و ممنونم
وای یعنی تا این حد؟!
ممنونم از ابراز لطفتون، هدیه جون رو ببوسید
مامان سورنا
7 تیر 91 7:26
وای خدای من چقدر این نقاشیها قشنگه....افرین نیکا جون که مطئنم به زودی یه نقاش کوچولوی ماهر میشی....
مامان جون نقاشیهاش خیلی قشنگ و عالی بود و حق داری براشون کیف کنی.مخصوصا گلها ویا همون دلها و شمع ها رو خیلی دوست داشتم.و استفاده از این همه رنگ.افرین به تو و پدرش که این همه برای نقاشی باهاش وقت میذارین.والله اگه من نقاشیهای سورنا رو بهت نشون بدم می فهمی چی میگم.فقط خط خطی می کنه و میگه چرخه...مدتهاست همین مدلی اونم فقط چند دقیقه.اصلا علاقه ای نداره اینه که منم اصرار نمی کنم....
راستی یه مطلبی میگم تو خیلی از همین تاپیکها خوندم راجع به نقاشی بچه ها که انگار پایه علمی داره.برو راجع بهش بیشتر تحقیق کن.همه معتقدند نباید برای بچه ها نقاشی کشید حتی در حد چشم چشم دو ابرو.....میگن خلاقیت بچه رو تو نقاشی از بین می بره و باعث میشه فقط کپی کنه.میگن حتی اگه ازتون خواستند نقاشی کنید فقط خط خطی کنید.حتی میگن گه کلاس نقاش میذارین باید این اصل رو رعایت کنه.ببخشید این همه فضولی کردم دیدم خیلی استعداد داره گفتم شاید این مطلب به دردت بخوره عزیزم.نمیدونم شاید هم مطلب چرتی باشه...اخه من میگم خوب اگه نبیند چه طور می تونند یاد بگیرن؟اما اونا میگن اینوطری قوه تخیلشون خیلی بیشتر بکار میفته.......


ممنونم سمیه عزیز
در مورد خط خطی که سورنا میکنه و میگه چرخه حتماً تشویقش کن و بگو مثلاً وای چه چرخ قشنگی، چون اون خط خطی ها توی ذهن بچه ها معنا داره، نیکا هم اوایل بیشتر خط خطی میکرد، اما در مورد مطلبی که نوشتی نمیدونستم این موضوع رو، علاقه مند شدم، ممنون باشه حتماً میرم تحقیق میکنم چون نیکا زیاد پیش میاد بهم میگه چیزی رو بکشم که بیشتر هم بچه هایی رو که مثلاً توی پارک دیده ازم میخواد بکشم، منم تا حالا میکشیدم، این مطلبت رو حتماً دنبال می کنم و خیلی ممنونم که نیکا برات مهم بود و این موضوع رو بهم گفتی
بوس
مریم مامان باران
7 تیر 91 10:24
وای عزیزم چقدر نقاشی هات هنرمندانست خاله.........به قول باران افلین آفلین

من که خیلی کیف کردم و لذت بردم.

یه تشابه هم دارین اون شمع ها که سرشون دایرست و باران سر و ته میکشه و میگه سیب کشیدم.

ولی معلومه نیکا خیلی خیلی قشنگ میتونه نقاشی کنه. افلین مامان مهربون.

عزیزم حرف زدنت خیلی قشنگه. ببوسش.

خصوصی هم داری.


ممنونم مریم جون، خیلی لطف داری به نیکا
پس آفلین به باران با سیب هاش
تو هم باران رو زیاد ببوس و پارک خوش بگذره.
مامان الين
7 تیر 91 11:48
نيكاي گلم بالاخره تونستم به خونه ات سر بزنم از ديدن نقاشيهات هم شاد شدم و هم به اين مطلب فكر كردم كه تو واقعا دختر با هوشي هستي. وخييلي جلوتر از همسنات.
نحوه كشيدن خطها و تطابق دادنشون انتخاب رنگها كشيدن دايره و خط صاف و... نشون ميده كه خيلي بايد دقت كرد تا نكنه خداي نكرده استعداد و هوشو خلاقيتت هدر بره.
دوستت دارم خاله


ممنونم از لطفت منیره عزیزم
راستی منم به این موضوع خیلی فکر میکنم هوش نیکا مسئولیت من و پدرش رو چند برابر میکنه، به قول پدرشوهرم اگه این بچه جایی افت کنه مقصر ما هستیم
ممنونم عزیزم که با وجود شرایط سختت سر میزنی
الین گلم رو ببوس
مامان سورنا
8 تیر 91 7:44
راستی یادم رفت بگم این نقاشی اخرش کولاک بود.به نظرم یه چیزی مثل هزار پا کشیده برای همین هم میگه پاپاپا


آره اتفاقاً به نظر منم شبیه هزارپا اومد، ولی خیلی جالبه، از دو طرف انگار براش سر گذاشته، باباش باورش نمیشد اینو نیکا کشیده، حیف که روی برد بود، اگه روی کاغذ بود براش نگه میداشتم حالا مجبورم عکسش رو نگه دارم ...
ممنونم اینهمه به مطالب و عکسا دقت میکنی اما عوضش به اس ام اس ها دقت نمی کنی ها ....
بوس
مهسا
11 تیر 91 7:27
سلام
الهي جيگر اين خانوم هنرمند برم
راستش در مورد حرف سميه جون پسرخاله منم فوق نقاشي هست همينو به مت گفت البته ما هم براي حلما نقاشي ميكشيم مخصوصا باباش يا روش بَن بِن بُن رو با نقاشي بهش ياد ميديم ولي خودش هم خيلي وقتا هرچي دلش بخواد ميكشه


سلام عزیزم
ممنونم شما لطف داری
مهسا جون من هیچ اطلاعی از بَن بِن بُن ندارم، پس حلما هم نقاشی دوست داره، ببوسش
مامان بيتا
11 تیر 91 13:31
نيكا عزيزم تو خيلي خوشگل نقاشي مي كشي. احتمالا ما داريم به وبلاگ يكي از نقاشاي بزرگ آينده سر مي زنيم تركيب رنگا هم خيلي خوبه. شمع رو چقدر قشنگ ديدي در واقع نرو شمع رو شكل خطوط پيچ پيچي ديدي. حتي مگسا هم خيلي به واقعيت نزديك هستن ....خيلي برام جالب بود دختر خوش ذوق.


ممنونم خاله جون ...
خیلی لطف داری به نیکا عزیزم، بیتا گلم رو ببوس
مامان سوژین
12 تیر 91 2:17
عزیزم من قبلا هم نقاشیهای نیکای گل رو دیدم و اومدم پست بزارم اینترنت قاطی کرد... حالا اماره بازدید کننده ها رو میگیری بدون از کجا اب میخوره


ممنونم سودی جون که با وجود اینترنت قاطی به اینجا سر میزنی
مامان سوژین
12 تیر 91 2:18
نیکا جون واقعا دختر باهوشیه و نقاشیهاش هم برای این سنش عجیب غریبه... خودت استادی تو این زمینه ها فکر کنم دخترت استعداد برای نقاش شدن داشته باشه...


ممنون سودی جون لطف داری، من که استاد نیستم در هیچ زمینه ای اما اگه علاقه داشته باشه قطعاً میذارم تا هر جا دوست داره ادامه بده
بازم ممنونم، سوژین گلی رو ببوس